Страница 1 из 1
Не выходит выполнить архивирование через purge/archive
Добавлено:
Чт июл 11, 2019 7:00 pm
macujin
Всем привет! Ситуация такая. Через утилиту Alarm DB Purge/Archive, на рабочей машине, собирался сделать очистку записей из базы алармов и архивации. Настроил параметры очистки и архивации, соединения с базой алармов. Запускаем утилиту как приложение, однако в журнале высвечивается следующее: "logging mode is different in database". Операция не удалась. Ошибка? Отсутствие базы данных? Не понимаю, так как не резервной рабочей машине журнал сообщений содержит в себе ход выполнения операции, и заканчивается на фразе "Purge Completed", что свидетельствует об удачи. Кто-нибудь сталкивался с подобной ситуацией?
Re: Не выходит выполнить архивирование через purge/archive
Добавлено:
Чт июл 11, 2019 7:55 pm
NewOrdered
macujin писал(а):Всем привет! Ситуация такая. Через утилиту Alarm DB Purge/Archive, на рабочей машине, собирался сделать очистку записей из базы алармов и архивации. Настроил параметры очистки и архивации, соединения с базой алармов. Запускаем утилиту как приложение, однако в журнале высвечивается следующее: "logging mode is different in database". Операция не удалась. Ошибка? Отсутствие базы данных? Не понимаю, так как не резервной рабочей машине журнал сообщений содержит в себе ход выполнения операции, и заканчивается на фразе "Purge Completed", что свидетельствует об удачи. Кто-нибудь сталкивался с подобной ситуацией?
Detailed/Consolidated mode?
Re: Не выходит выполнить архивирование через purge/archive
Добавлено:
Ср июл 17, 2019 2:27 pm
macujin
Detailed
Re: Не выходит выполнить архивирование через purge/archive
Добавлено:
Ср июл 17, 2019 2:36 pm
Генератор зла
Автор предыдущего поста имел в виду, что настройки типа БД в утилите Purge/Archive должны совпадать с типом самой БД, создаваемой утилитой Alarm DB Logger Manager.
Re: Не выходит выполнить архивирование через purge/archive
Добавлено:
Пн авг 19, 2019 11:35 am
macujin
Спасибо за помощь. Помогло то, что у Alarm DB Purge/Archive и Alarm DB Logger Manager были выставлены разные режимы. В первом был выставлен Detailed mode, а во втором Consolidated mode. Теперь возник следующий вопрос. При перезагрузке АРМа, служба DB Purge/Archive, как бы это правильно сказать, отключается, и ее приходится запускать вручную. Это не всегда удобно. Есть ли какой-нибудь способ, запускать ее как приложение или службу автоматически, так как операторы постоянно меняются, и объяснять каждому работу Alarm DB Purge/Archive и Alarm DB Logger Manager накладно по времени?
Re: Не выходит выполнить архивирование через purge/archive
Добавлено:
Пн сен 02, 2019 1:41 pm
Генератор зла
Autostart of the InTouch® Alarm Utilities
Tech Note 348
Autostart of the InTouch® Alarm Utilities
All Tech Notes and KBCD documents and software are provided "as is" without warranty of any kind. See the Terms of Use for more information.
Topic#: 001198
Created: March, 2004
Updated: June, 2011
Introduction
This Tech Note shows how to configure autostart of the InTouch alarm utilities Alarm DB Logger, Alarm Printer, and Alarm Purge.
These utilities are part of InTouch 7.11 and InTouch 8.0. General usage of these utilities can be found in the InTouch User's Guide.
Note: This Tech Note has been updated to include information for Windows 7 and Server 2008.
Autostart Alarm DB Logger
Method 1
Configure as an NT Service. This option is found in Settings within the Alarm DB Logger Manager.
Method 2
To start Alarm DB Logger automatically without starting it as a Service, add the executable WWAlmLogger.exe to the Startup folder.
Method 3
To start Alarm DB Logger automatically when starting the InTouch application, put the following in the Application OnStartup script.
StartApp "WWAlmLogger.exe";
Autostart Alarm Printer Utility
A batch file can automatically start the Alarm Printer utility and run a specified configuration. The syntax should be
AlmPrt.exe -q AnyFile.ALC.
The file with extension .ALC is the configuration file for the Alarm Printer Utility. The creation of this configuration file is documented in
the section of the Alarm Printer Utility in the InTouch User's Guide.
Important! Make sure both AlmPrt.exe and AnyFile.ALC files are in the same directory as the batch file. This is usually the directory
Autostart of the InTouch® Alarm Utilities
where InTouch is installed.
For example, here is a batch file called runit.bat in the directory c:\program files\wonderware\InTouch containing the following line:
AlmPrt.exe -q testit.ALC
Once this batch file is created there are two ways to execute it - one on startup of the PC and the other on startup of the InTouch
application.
Method 1
Add the batch file to the Startup folder. This will start the Alarm Printer utility in a maximized state.
Method 2
Alarm Printer can be started automatically in a minimized state. Do the following within the InTouch application. The example refers to
same batch file runit.bat created earlier.
1. In the Application Startup script editor:
WWDosCommand( "runit.bat", "INVISIBLE" );
2. In the Application While Running Every 5000 ms editor:
WWControl( InfoAppTitle("AlmPrt"), "Minimize");
The script functions WWDosCommand and WWControl can be found in the Tech Support Script Function Library in the
Wonderware® Knowledgebase CD.
Autostart Alarm Purge Utility
The steps to do this are as follows :
1. Add the following line in the file win.ini:
AlarmDBPurgeArchiveActivated=1
In the section
[InTouch]
2. Add the executable wwalmpurge.exe to the Startup folder.
For Windows 7 and Server 2008
In these Operating Systems, the file path to the win.ini file has changed, and the AppData folder is hidden.
Autostart of the InTouch® Alarm Utilities
To unhide the AppData folder
1. Open Windows Explorer.
2. Click the Organize button under the main menu bar.
3. Click Folder and search options.
4. Click the View tab.
5. In the Advanced settings panel, click the Show hidden files, folders, and drives option.
6. Click Apply to Folders, then OK to close the Folder Options window.
You can now view all the files under the folder C:\users\[username]\AppData\Local\Wonderware.
The full file path to the .ini file is:
Where [username] is the Windows logon username.